یا علی

وبلاگ مذهبی

یا علی

وبلاگ مذهبی

فرقه جدید آمریکایی: سه زن بگیرید تابه بهشت بروید

به زنان این فرقه نیز از کودکی آموزش داده می‌شود که راه رستگاری، تسلیم شدن در برابر امیال شوهر است.

پلیس تگزاس در تازه‌ترین رویارویی با پیروان یک فرقه افراطی مسیحی که به اصل چند همسری باور دارند، حدود ۱۸۰ زن و کودک را از مزرعه‌ای دورافتاده بیرون آورده است.
رویارویی تازه، بعد از شکایت زنی آغاز شد که تلفنی به پلیس گفت که یکی از مردان میان‌سال «کلیسای بنیادگرای عیسی مسیحِ قدیسینِ متأخر» یا «مورمون‌ها» وی را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده است.
بنا به اظهارات مقامات پلیس، این زن گفته هنوز به سن قانونی نرسیده بوده؛ ولی توسط یکی از مردان این فرقه مسیحیت باردار شده است. طبق قوانین تگزاس، دختران زیر ۱۶ سال، حتی با رضایت والدین، نمی‌توانند ازدواج کنند.

پلیس تگزاس برای ورود به این مزرعه در شهر الدورادو که معبد پیروان کلیسای بنیادگرای عیسی مسیح قدیسین متأخر است، ابتدا با مقاومت روبه‌رو شد. مطابق اصول این کلیسا، غیر‌مورمون‌ها حق ورود به معابد مورمون‌ها را ندارند.
در نهایت مأموران توانستند بیش از ۱۴۰ کودک و ۴۶ زن را از این مزرعه ۷۰۰ هکتاری خارج کنند. با این حال کسی دستگیر نشده و تلاش برای یافتن زن شاکی ادامه دارد. امدادگران می‌گویند بیش از ۲۰ زن مورد اذیت و آزار قرار گرفته یا در خطر بوده‌اند.

مشخص نیست چند نفر در این مزرعه سکونت دارند؛ ولی پلیس می‌گوید در آن‌جا گشت‌زنی فعال دارد و تا کنون با خشونت مواجه نشده است. اعضای این فرقه، این مزرعه پهناور را در سال ۲۰۰۳ خریدند؛ ولی همواره تحت نظر مأموران پلیس بوده‌اند.
در ماه نوامبر سال ۲۰۰۷ وارن جفس، رهبر این فرقه، به‌خاطر آن که دختری ۱۴ ساله را مجبور به ازدواج با پسر عموی ۱۹ ساله دخترک کرده بود، به جرم هم‌دستی در تجاوز، به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

این دختر گفته وارن جفس با وجود گریه و زاری‌اش، او را در هتلی در نووادا به عقد مردی درآورده که دلخواهش نبوده است. دادستان به قاضی دادگاه گفت که آقای جفس به دخترک دستور داده که باید زاد و ولد کند تا زمین از پیروان فرقه کلیسای بنیادگرای عیسی مسیح قدیسین متأخر پر شود.
دو تا از خواهران این دختر در دادگاه شهادت دادند که وی «مجبور» شده با شوهرش رابطه جنسی داشته باشد.
آقای جفس، ۵۱ ساله، پیامبر خودخوانده این فرقه تلقی می شود و به‌‌خاطر ترویج اصل چندهمسری، علاوه بر تگزاس، در آریزونا و یوتا نیز با اتهاماتی مواجه است. وکیل مدافع او می‌گوید آقای جفس تنها در مقام رهبری دینی به زنان این فرقه برای ازدواج نصیحت می‌دهد.

چندهمسری در سراسر آمریکا ممنوع است؛ ولی پیروان برخی فرقه‌های مذهبی، یک زن را به‌طور رسمی به عقد خود در می‌آورند و زنان بعدی را «همسران معنوی» خود می‌خوانند.
کلیسای اصلی «عیسی مسیح قدیسین متأخر» که توسط جوزف اسمیت دایر شده، در سال ۱۸۹۰ از چندهمسری اعلام برائت کرد.
اما کلیسای بنیادگرای عیسی مسیح قدیسین متأخر، از آن انشقاق یافت و هم‌چنان به اشاعه چندهمسری می‌پردازد.
اعضای این فرقه معتقدند هر مرد برای راهیابی به بهشت، باید دست‌کم با سه زن ازدواج کند. به زنان این فرقه نیز از کودکی آموزش داده می‌شود که راه رستگاری، تسلیم شدن در برابر امیال شوهر است.
منتقدان اظهار می‌کنند این فرقه، زن را «کارخانه بچه» می‌داند. برخی از این زنان گاه تا هشت فرزند می‌زایند. بنا به برخی آمار، این فرقه مسیحیت، ۱۰ هزار پیرو دارد.

منبع : البرز

نظرات 3 + ارسال نظر
نادر (مدیر وبلاگ حدیث رسان) جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ق.ظ http://hadisehoze.blogfa.com

سلام دوست عزیز خسته نباشی خدا اجرت بده انصافا خیلی خوب کار می کنی
ما هم یه طرحی راه انداختیم از طرف حوزه علمیه شهرستان اهر با نام طرح پیام رسان حدیث که به مردم پیامک حدیث میفرستیم راجع به این طرح هم یه وبلاگ زدیم خوشحال میشم به وبلاگ ما سری بزنی و مارو راهنمایی کنی .
منتظرتون هستم.
یا علی مدد

س _ف از اصفهان دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:16 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران این طرح بزرگ معنوی.
من مطالب وبلاگ شما را بارها وبارها خوانده ام واز آن استفاده کرده ام،. عکس شهید کاظمی را که دیدم بسیار خوشحال شدم اگر امکان دارد قسمت تصاویر شهدا را توسعه دهید.در مجموع وبلاگ بسیار عالی دارید.خیلی ممنون

س_ف اصفهان دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1388 ساعت 05:51 ب.ظ

با سلام
اگه ممکنه مداحی ترکی برای امام زمان با مداحی حاج ابراهیم رهبر را برای دانلود تو وبلاگتون بذارید ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد