یا علی

وبلاگ مذهبی

یا علی

وبلاگ مذهبی

مخالفت واتیکان با کشیش شدن همجنس بازان

قاصدک:روزنامه " لارپوبلیکا " روز جمعه به نقل از یک گزارش واتیکان نوشت : بدین ترتیب واتیکان وتوی خود را بار دیگر تکرار کرد و آنرا در سند شورای تربیتی کاتولیکی گنجاند.


ایرنا: واتیکان مرکز مذهب کاتولیک بار دیگر بر مخالفت خود با کشیش شدن همجنس بازان تاکید و همچنین اعلام کرد: تمایلات جنسی افراد علاقمند به کشیش شدن باید قبل از ورود به این کسوت مورد بررسی قرار گیرد تا آندسته از افرادی که تمایلات همجنس خواهی ریشه ای دارند ، کنار گذاشته شوند.

روزنامه " لارپوبلیکا " روز جمعه به نقل از یک گزارش واتیکان نوشت : بدین ترتیب واتیکان وتوی خود را بار دیگر تکرار کرد و آنرا در سند شورای تربیتی کاتولیکی گنجاند.

این مساله باعث واکنش فوری نمایندگان جنبش های همجنس گرا شد و " پائولا کونچا " نماینده پارلمان از حزب دموکرات ها در این زمینه اظهار داشت : این رفتار واتیکان نمی تواند به میلیون ها نفر همجنس باز کاتولیک کمک کند تا با آرامش در شرایط خود زندگی کنند.

در سند واتیکان آمده است : این وظیفه کلیسا است افرادی را انتخاب کند که برای لباس کشیشی مناسب می داند.

به عقیده واتیکان کشیش ها نباید وابستگی های شدید احساسی داشته باشند . مردانگی و توان برقرار کردن روابط با افراد دیگر از جمله مشخصات درخواستی واتیکان برای داوطلبان کشیشی است . در حالی که وابستگی های شدید احساساتی ، اخلاق تند ، بی صداقتی ، هویت جنسی نامعلوم و تمایلات همجنس گرایانه ریشه دار ، از جمله مشخصه های نامناسب بودن آنها ست.

برپایه باورهای کلیسای کاتولیک، کشیشان حق ازدواج و تشکیل خانواده ندارند و با این ادعا که باید خود را وقف خدمت به کلیسا و حضرت عیسی مسیح (ع) کنند از تشکیل زندگی خصوصی محروم هستند.

این محرومیت سبب شده تا انحرافات جنسی بین کشیشان رواج پیدا کرده و حتی کودکان بیشماری قربانی اعتماد به کشیشان شوند که کلیسای کاتولیک آمریکا در چند ساله گذشته شاهد اوج رواج آین پدیده بود که حتی دامن یک اسقف اعظم این کشور را نیز گرفت.

میلیونها دلار غرامت، هزاران قربانی قدیم و شاکی امروزدر این کشور، ایتالیا و دیگر کشورها سبب شده همچنس بازی و کودک آزاری کشیشان به یکی از بزرگترین بحرانهای واتیکان تبدیل شود.

هر چند افزون بر این، رواج همچنس بازی بین زنان خذمتگزار کلیسای کاتولیک نیز وجود دارد ولی واتیکان بارها در پاسخ به درخواست کشیشان علاقه مند به تشکیل خانواده سالم و کارشناسان حاضر نشده محرومیت از تشکیل زندگی را لغو کند و هر خادم کلیسایی دین مسیحیت که این قانون را نادیده بگیرد پس از افشا شدن ازدواج یا باید همسر خود را طلاق دهد یا خدمت در کلیسا را ترک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد